Dlaczego tak wspaniałe gry jak STRIFE upadają?

Chciałbym poruszyć temat, który skłonił mnie do pewnych przemyśleń na temat gier wydawanych w dłuższym okresie czasu – dlaczego gry populistyczne z dużymi środkami na reklamę są wydawane, a następnie najczęściej szybko upadają po starcie? I dalej, dlaczego gry o podobnej tematyce, ale z mniejszego studia i bez olbrzymich nakładów na reklamę są znacznie lepsze od tych populistycznych, ale nie mają takiej siły przebicia? Chciałbym się tym zająć w tym artykule na przykładzie gry Strife.

Grę znalazłem przez przypadek właściwie, i od razu przypadła mi do gustu po jej zainstalowaniu. Zagrałem parę arenek i zacząłem się interesować tematem gry w głębszym aspekcie szukając info na necie. Zdziwiło mnie to, że gra istnieje od 2 lat i nie widziałem żadnej reklamy i nikt mi o niej wcześniej nie powiedział. A gra nie tyle graficznie prezentuje się bardzo fajnie, ale i system gry znacznie przewyższa takie populistyczne gry, jak Heroes of the Storm itp. Moim skromnym zdaniem Strife to udoskonalony egzemplarz League of Legends i DOTA. Oczywiście jest to subiektywna opinia, ale posiłkuję się również tematami na oficjalnym forum Strife, jak i również portalami o tematyce tej gry. Z tego co mi wiadomo, to grono sfazowanych graczy liczy ok. 3 tysiące jednostek grających aktywnie. Byłby to znakomity zaczątek, gdyby tylko gra zaczęła się rozwijać, ale niestety jest zgoła inaczej. Dlaczego?

 

strife - tower defence

 
Otóż wychodzi na to, że gra została wykupiona jakiś czas temu przez firmę „widmo” i praktycznie jej rozwój został zatrzymany na pewnym poziomie, co doprowadziło efektywnie do jej „uśmiercenia”. Czytajac podobne opinie na forach i szukając dalszych informacji stwierdzam, że teorie spiskowe swoją drogą, ale coś rzeczywiście jest na rzeczy. Od momentu wykupu gry, cały projekt jakby „zamarł” w jednym punkcie i nadal stoi w miejscu po miesiącach niebytu. Wielka szkoda.

 

Strife Opinion 6

 

Gra posiada to, co konkurenci, ale też kilka usprawnień: udoskonalanie przedmiotów poprzez krafcenie lepszych wersji poszczególnego itemu w kolejnych ewolucjach, dobry matching graczy, indywidualne scenariusze dla pojedynczego gracza, jak również możliwość kolekcjonowania rzadkich surowców za pomocą rozgrywek arenowych, które posłużą do rozwoju przedmiotów oraz zakupu petów wspomagających w walce.

 

strife - character select

 
A tak właściwie, bardzo bym chciał wykazać na tyle potencjału tej gry, aby co najmniej każdy czytający mógł samemu sprawdzić Strife i stwierdzić podobnie, co ja, a następnie mógł przekazać dalej to samo 🙂 Gra jest zacna i na pewno zasługuje na dużo więcej uwagi, niż dotychczas otrzymała. Przemknął mi nawet przez strony o tematyce gry list otwarty graczy z licznymi podpisami z prośbą o dalszy rozwój gry, ale od miesięcy nikt się do tego listu nie odniósł w sposób merytoryczny.

 

Strife - crafting

 
Specjalnie nie podaję szczegółów tej produkcji, aby zachęcić czytających do własnego poszukiwania oraz do podjęcia próby odżywienia Strife! Gra na to zasługuje!

 

 

 

Dodaj komentarz